Tilbake

Nyhetsbrev som en del av markedsføringen

Er du av den oppfatning at e-post og nyhetsbrev er gammeldags og at ingen bruker det lenger? Tenk om igjen.

Bør jeg sende nyhetsbrev?

Svaret på det er ja! Med e-post kan du kommunisere direkte med kundene dine og du kan tilpasse og skreddersy nyhetsbrevet med relevant innhold som passer akkurat til din mottaker.

Ønsker du å selge noe, er e-post den kanalen flest folk ønsker å få tilbud gjennom. Gjennom en undersøkelse fra Marketing Sherpa svarte 72% av de spurte at de ville ha tilbud gjennom e-post. For sosiale medier var tallet under 20%.

Faktisk er grunnen til at mange abonnerer på nyhetsbrev, å motta tilbud fra nettopp deg.

Når bør jeg sende ut nyhetsbrev?

Dette kan hjelpe deg å finne riktig tidspunkt:

  • Når er din målgruppe tilgjengelig?
  • Bedriftsmarkedet er mest
    tilgjengelig i løpet av arbeidsdagen.
  • Konsumenter vil kanskje være mest
    tilgjengelig på en søndags kveld.
  • Det blir sendt ut flest nyhetsbrev
    mandag formiddag.
  • Test ulike dager og klokkeslett.
  • Analyser.
Eksempler på nyhetsbrev vi har satt opp

Personvernloven

Du kan ikke sende nyhetsbrev til hvem som helst. I følge personvernloven som trådte i kraft i 2018 må mottakeren selv ha meldt seg på nyhetsbrev fra deg. Du kan blant annet innhente adresser via nettsiden din eller sosiale medier. Du kan ikke kjøpe ferdige kontaktlister å sende til folk som ikke har bedt om det.

Hvordan måle resultatene av nyhetsbrev?

Følg med på detaljert statistikk over hvor mange som åpner e-posten, hvem som åpner, hvem som klikker på de ulike linkene, hvilke adresser som ikke fungerer, hvem som melder seg av etc. Dette kan være nyttig informasjon for å finne ut hva som funker og ikke funker slik at du kan tilpasse neste nyhetsbrev enda bedre.

Jeg hjelper deg gjerne i gang med nyhetsbrev og e-postmarkedsføring. Ta kontakt med meg om du synes dette høres interessant ut.

Relevante artikler

  • Nettside
  • Strategi
  • Design

Navn som forplikter krever god strategi

For stillas-eksperten Solideq har vi jobbet frem en ny omdømme- og merkevarestrategi, og satt opp en visuell identitet samt nettside med nettbutikkløsning.

Tilbake til toppen