Tilbake

Vi har dyrket frem ny visuell profil og nettside for Salesgarden

Vår kunde gjennom mange år, Windmill, kjøpte opp Max Marketing Group og endret samtidig navn til Salesgarden. Vi fikk oppdraget med å gi det nye selskapet visuell profil og ny hjemmeside.

Om kunden

Salesgarden har siden 2006 opparbeidet seg en sterk posisjon som en ledende leverandører av callsenter-tjenester i Norge og Sverige. Selskapet består av nærmere 200 entusiastiske medarbeidere og er et profesjonelt callsenter som primært jobber med salg og kundeservice ved bruk av telefonen som sitt arbeidsverktøy.

Salesgarden dyrker det de er gode på, nemlig salg og kundepleie. Deres nye merkenavn er både treffende og beskrivende for akkurat dette.

Utfordringen

Med utgangspunkt i navnevalget var oppgaven å gi Salesgarden en profil og en unik visuell identitet i form av logo, fargepalett, skrifttype, stil og tone. De grafiske elementene skal benyttes gjennomgående i all kommunikasjon, og i sin helhet på den nye hjemmesiden.

Prosessen

Vi startet prosessen med en innsiktsfase som ga oss en solid og godt forankret situasjonsanalyse. Basert på dette ble tydelige mål definert, både i form av forretningsmål for virksomheten og for merkevaren. Så utviklet vi selve logoen og ny visuell profil for Salesgarden.

I arbeidet med hjemmesiden tok vi tak i forretningsmål, målgrupper og brukerbehov og definerte en optimal innholdsstruktur med tilhørende funksjonalitet på siden. Design og innholdsproduksjon er utført i sin helhet av Spire, inkludert intervjuer, tekster og oversettelse. Selve siden er programmert i Umbraco, og er en skreddersøm nettløsning.

Resultatet

Den nye logoen til Salesgarden er illustrert som et drivhus og blader. Drivhuset symboliserer rom for vekst, dyrke, hardt arbeid og lidenskap mens bladene symboliserer vekst, høste, verdi og resultater.

Som grafiske profilelementer har vi brukt en familie av illustrasjoner for å skape et lekent grafisk univers som gir Salesgarden en unik identitet og som skiller dem fra konkurrentene. Det tydelige merkeløftet "Vi dyrker salg så du kan høste resultater" blir også brukt som slagord i all kommunikasjon, i tillegg til å være en intern retningsgiver på hva de ønsker å oppnå sammen.

Hjemmesiden fungerer som en presentasjon av Salesgarden, og brukerne skal raskt få et inntrykk av at de er en trygg og kunnskapsrik partner. Siden er enkel, oversiktlig og en intuitiv interesse-vekker. Her er det kort vei til kontaktpunkter og konkrete handlinger. Hjemmesiden er primært rettet inn mot potensielle nye kunder, men skal også være attraktiv for fremtidige ansatte. Uansett hvor du er på siden er det kort vei til "call to action", enten du vil komme i kontakt, eller sende en åpen jobbsøknad.

Det endelige resultatet ser dere her:

Trenger dere noen som kan dyrke salget, slik at dere kan høste resultater oppfordrer vi naturlig tok til å ta kontakt med Salesgarden.

Uttalelse fra kunden

Vi har utelukkende fått positive tilbakemeldinger på vårt navn og vår visuelle profil. Både fra våre ansatte, eksisterende kunder og de vi er i kontakt med.

Vi opplevde raskt at Spire forstod hvordan vi ønsket å fremstå med vår nye profil, og dette satte de i system med farger, illustrasjoner og tekst.

Vi opplever Spire som et faglig dyktig byrå, som ser viktigheten av å beholde lekenheten og inkludere oss som kunde i prosessen fra oppstart til endelig resultat.

Freddy Mahler Frimann

- Kommersiell direktør i Salesgarden

Relevante artikler

  • Strategi
  • Konsept
  • Design

Konseptutvikling og profilbygging med Jessheim Storsenter

Sammen med Jessheim Storsenter har vi tatt i bruk alle våre fagområder og tjenester, fra rådgivning til uttak i både trykte og digitale kanaler. Resultatet er et spennende kjøpesenter med tydelig konsept og innbydende profil.

Tilbake til toppen