Tilbake

Kampanjeside for dyrs rettigheter

For NOAH har vi laget nettside som skal gjøre det enklere å ta et politisk standpunkt med hensyn til dyr. Design og utvikling har resultert i en valgomat, en partitest som kan hjelpe flere med å stemme dyrevennlig ved høstens Stortingsvalg.

Om kunden:

NOAH – Norges ledende dyrevernorganisasjon

NOAH - for dyrs rettigheter er en dyrerettighetsorganisasjon, som i dag har ca. 16 000 medlemmer. I 30 år har NOAH bidratt til å øke respekten for dyr i Norge. De har fagmedarbeidere på kontoret i Oslo, og hundrevis av frivillige over hele landet som skaper økt engasjement for dyrene. NOAH jobber hver eneste dag for å styrke dyrs rettigheter, blant annet ved å påvirke at politikere skal gjøre dyrevennlige vedtak, og at næringsliv og forbrukere skal ta dyrevennlige valg.

Utfordringen:

Utvikling av nettsted og valgomat

NOAH informerer og påvirker til å ta dyrevennlige valg. Med kampanje-nettsiden www.stemfordyrene.no ønsker de å bistå til at flere kan orientere seg om de ulike politiske partienes programmer og politikk om dyr. Ved å tilby grundig informasjon og morsomme løsninger ønsker de å hjelpe velgerne. I forkant av Storingsvalget høsten 2021 ønsket de å fornye stemfordyrene.no, både visuelt og innholdsmessig.
 

Nettstedet inneholder informasjon om de ulike partene, valgomat og tema-quizer.  

Prosessen:

Fra designskisser til webutvikling

Vi utarbeidet en designskisse på forsiden med forslag på fargebruk, uttrykk og oppsett som ble grunnlaget for de andre sidene. Sammen med NOAH har vi hatt løpende dialog og møtepunkter for raske avklaringer. Valgomaten er en plugin laget for Wordpress, og den er laget spesifikt for www.stemfordyrene.no slik at funksjonaliteten ble slik vi ønsket.

Design og utvikling av nettsiden har vært en spennende prosess for oss i Spire. NOAH har selv stått for innholdet i valgomat og quizer.

Resultatet:

Kampanjenettsted klart til høstens valg 

Vi har laget et nytt design på nettsiden, som også gir et visuelt uttrykk som tas ut i kampanjen og benyttes i andre flater. En ny logo er også utformet.

Nettstedet består nå av flere quizer delt inn etter tema, og skal være både informative og underholdende. Tema-quizene har fått en egen samleside, og vi har satt opp en ryddig samleside for partiene. Denne gir raskt oversikt over partienes faktiske politikk med hensyn til dyr. I valgomaten kan en svare på forhåndsdefinerte spørsmål, som gir de forskjellige partiene poeng. Etter endt test vil en kunne se hvilket parti som ligger nærmest egne verdier, som en veiledning for å finne «sitt» parti.    

Vi synes det er både spennende og givende å kunne jobbe med NOAH, og takker for tilliten.

Besøk www.stemfordyrene.no for å teste både valgomat og quiz!

 

Relevante artikler

  • Strategi
  • Nettside
  • Markedsføring

Verdien av en god nettside

Mange bedrifter bruker sin egen nettside i sitt daglige arbeid, og kjenner den inn og ut – kanskje for godt. Da kan det være på tide å se på den med nye øyne og fra kundens perspektiv, og ta en gjennomgang av hvor god nettsiden egentlig er.

  • Strategi

Spire-prosessen

Vi jobber etter det vi kaller Spire-prosessen. Gjennom vår metodikk og erfaring gjennomfører vi effektive prosesser, for å finne den optimale løsningen for våre kunder.

  • Strategi
  • Konsept
  • Design

Konseptutvikling og profilbygging med Jessheim Storsenter

Sammen med Jessheim Storsenter har vi tatt i bruk alle våre fagområder og tjenester, fra rådgivning til uttak i både trykte og digitale kanaler. Resultatet er et spennende kjøpesenter med tydelig konsept og innbydende profil.

Tilbake til toppen