Tilbake

Magasinproduksjon for SkiStar Norge i Trysil

For SkiStar Norge i Trysil produserer vi vinterens vakreste eventyr - Trysil vintermagasin.

Om kunden

SkiStar Norge AS avd Trysil er selve motoren i reiselivet i Trysil. Alpin- og golfvirksomheten i Trysil ble kjøpt opp av SkiStar AB i 2005, før det var det lokalt eierskap. Trysils første skiheis ble åpnet 2. juledag 1966, og i tiårene som fulgte har anlegget vokst «jevnt og trutt». I dag er Trysil Norges største skisted. Både i antall heiser og bakker, i gjestedøgn og antall skidager. Trysil skiller seg ut i Skandinavia ved å ha 80% internasjonale gjester.

Utfordringen

For nittende året på rad produserer Eggen Media Trysil vintermagasin på oppdrag fra SkiStar. Magasinet er på norsk og har opp igjennom årene vokst i både omfang og opplag. 2020-magasinet er på 202 sider og har et opplag på 25.000.

Magasinet er annonsefinansiert. Eggen Media står for annonsesalget, grafisk produksjon og er med i redaksjonen. SkiStar står for mesteparten av alt redaksjonelt innhold. Eggen Media bidrar noe.

Magasinet er høyt vedsatt av Trysil, og kommer ut ca 1. desember. Det er gratis, og har meget god distribusjon. Det lages også en digital versjon av magasinet.

Prosessen

Planlegging av nytt magasin starter i januar. Da har vi første redaksjonsmøte med kunden for å drøfte saker og plassere ansvar. Selv om magasinet ikke er ute i markedet før 1. desember, så er det i vintermånedene vi må ta alle bilder og gjøre noen intervjuer. Saker kan skrives utover sommer og høst. I august/september starter annonsesalget og saker monteres fortløpende.

Resultatet

Med så lang fartstid som magasinprodusent har vi god rutine. Kunden har solid erfaring og sammen løser vi dette på en smidig måte. Vi har en skriftlig avtalt med kunden som beskriver samarbeidet og forventninger kunden har til oss som leverandør. Redaksjonsmøter holder vi sammen for å bli enige om innholdet. Kunden er dyktig på både tekst og foto og er ansvarlig for mesteparten av alt redaksjonelt. Men noe stoff ligger hos oss og settes også ut til eksterne.

Når sakene er klare, sendes de til vår grafiker som monterer. Sammen med kunden har vi et par avstemmings-/korrekturrunder hvor vi går over sakslista. Kanskje har noe nytt tilkommet eller noe settes på vent eller utgår. Kunden gir også innspill på grafisk uttrykk. Ved å ha jevnlige avstemminger, sikrer vi oss at vi alltid er samstemte. Kunden leser gjennom komplett magasin et par ganger mot slutten, også eksterne saker.

Annonsesalget ligger hos Eggen Media. Med noen føringer fra kunden og kundens samarbeidspartnere.

Ønsker du å lage magasin? Dette er en av våre spesialiteter. Vi kan ta hele produksjonen fra tekst og fotografering, til annonsesalg, trykking og distribusjon. Kontakt oss for en prat!

Relevante artikler

  • Strategi
  • Konsept
  • Design

Konseptutvikling og profilbygging med Jessheim Storsenter

Sammen med Jessheim Storsenter har vi tatt i bruk alle våre fagområder og tjenester, fra rådgivning til uttak i både trykte og digitale kanaler. Resultatet er et spennende kjøpesenter med tydelig konsept og innbydende profil.

  • Strategi
  • Konsept
  • Design
  • Innhold

Spennende konsepter i boligbransjen

OBOS er en av Nordens største boligbyggere, og for to av deres boligprosjekter har vi laget kommunikasjonsplattform og uttak av konseptene.

Tilbake til toppen