Tilbake

Sikkerhet i høyden og gode resultater på bunnlinjen

For Solideq AS har vi økt ROAS i Google Ads, og bidratt til salgsøkning

Utfordringen

I tilllegg til omdømme- og merkevarestrategi, nettside og kommunikasjon, jobber Solideq og Spire tett sammen også om å nå ut til markedet. Vi bistår med idéer og gjennomføring av kampanjer, både i analoge og digitale kanaler. Det å være godt synlig i digitale kanaler er alfa og omega for å lykkes med nettsalg.

Prosessen

Vi setter opp, drifter og analyser kampanjer innenfor produktspekteret til Google samt i sosiale medier.

Gjennom kampanjer i digitale kanaler hjelper vi Solideq med å skaffe leads, øke salget og styrke merkevaren. 

Resultatet

Gjennom tiltak som annonsering i Google Ads (Google Shopping, betalt søk og Display-annonser samt retargeting) har vi år for år, 2018 kontra 2019:

  • Redusert klikk-kostnad med 44%
  • Økt ROAS (return on ad spend) med 112%

I tillegg benytter vi sosiale medier som Instagram og Facebook for å booste merkevarekjennskap og netthandel.  

Fra april 2020 til april 2021 opplevde Solideq en salgsøkning på 90%. Dette vitner om en sterk posisjon i markedet, og ikke minst at Solideq holder det de lover til sine kunder. 

Relevante artikler

  • Nettside
  • Strategi
  • Design

Navn som forplikter krever god strategi

For stillas-eksperten Solideq har vi jobbet frem en ny omdømme- og merkevarestrategi, og satt opp en visuell identitet samt nettside med nettbutikkløsning.

  • Strategi
  • Konsept
  • Design
  • Innhold

Spennende konsepter i boligbransjen

OBOS er en av Nordens største boligbyggere, og for to av deres boligprosjekter har vi laget kommunikasjonsplattform og uttak av konseptene.

Tilbake til toppen