Tilbake

Kvitre – et lekent og fargerikt boligprosjekt

I godt samarbeid med Hellvik Hus Øst, har Spire hatt gleden av å utvikle og designe et livlig boligprosjekt. Kvitre er et nytt og familievennlig nabolag på attraktive Skogmo, Jessheim. Vi har vært med i hele prosessen — fra strategi, konsept, visuell identitet til markedsføring, prospekt og nettside.

Om kunden

Hellvik Hus er en av landets eldste ferdighusprodusenter, og består av totalt 30 forhandlere i store deler av Norge. Kvitre er et nytt og barnevennlig nabolag på Skogmo som er et av Jessheims mest populære boligområder. Her skal det bygges 262 boliger med fokus på variasjon og kvalitet, tett på naturen og byen. Nabolaget vil bestå av leiligheter i firemannsboliger, rekkehus, eneboliger, tomannsboliger og eneboliger i kjede. Hellvik Hus Øst Eiendomsutvikling står bak utviklingen av boligprosjektet.

Navnet

Kvitre er et sprudlende og positivt navn for det nye boligområdet på Skogmo. Navnet er inspirert av et yrende fugleliv i skogen rundt det nye boligområdet som skal etableres. Fuglekvitter er behagelig støy som gir assosiasjoner til liv og lek. Det er faktisk dokumentert at fuglesang gir positiv innvirkning på oss mennesker og gir oss mer ro i sjela.

Logo

Logoen til Kvitre er bygget opp av ulike grafiske elementer som fugleøyne og nebb, samt munter og justert typografi, stedsnavn og en sirkel som binder alt sammen til en helhet. Logoen er livlig, og man skal ikke nødvendigvis se at det er en fugl øyeblikkelig. Her er det øyet som ser som bestemmer. Logoen gjenspeiler også posisjonen boligprosjektet ønsker å ta i markedet: «det mest familievennlige boligområdet på Jessheim, der man ønsker å samles, og etablere seg». Logoen appellerer til primærmålgruppen og er et frisk pust som skiller seg ut fra konkurrentene i boligmarkedet.

Visuell identitet

Den visuelle identiteten til Kvitre er fargerik, varm og energisk. En kombinasjon av en leken logo kombinert med moderne typografi, lekne former/trekanter, varm og bred fargepalett og en definert bildmanér. I profilen valgte vi en ren, åpen og moderne grotesk font: Montserrat. Denne skal brukes til mengdetekst/brødtekst. Til større overskrifter og tekst som skal skille seg ut og brukes med farger så har vi valgt en Slab-serif font: Roboto Slab.

Konsept

Kommunikasjonskonseptet er formulert til «Rom til...» Dette er et fleksibelt og anvendbart konsept til alle målgrupper, enten du er førstegangskjøperen som er på jakt etter din første leilighet eller barnefamilien som ønsker å etablere seg. Noen eksempler på versjoneringer av konseptet er: «Rom til hele familien», «Rom til hele livet», «Rom til å nyte naturen» og «Rom til lek og moro».

MARKEDSFØRING OG KAMPANJER

I forkant av lansering av prosjektet og salgsstart utviklet vi en teaser/premarkedsføringskampanje hvor hovedformålet var å skape høy oppmerksomhet og få potensielle kjøpere til å melde sin interesse på prosjektnettsiden www.kvitre.no Det lyktes vi bra med, for ved lansering var det ca. 300 forhåndsregistrerte interessenter som ventet på å få mer informasjon om de ulike boligene og om salgsstart.

Prosjektnettsiden er primært designet for at du raskt og intuitivt skal komme frem til boligvelgeren, spesielt tilpasset for mobil som står for en stor andel av trafikken. Sekundært kan du lese deg opp på prosjektet og om selve boligområdet.

Mediemiksen har bestått av printannonser i lokalaviser, annonser i sosiale medier som Facebook, Instagram og Snapchat, samt digital synlighet i form av søkeordskampanjer og displayannonser. Kvitre har også fått mye positiv omtale i media.

Hellvik Hus samarbeider med Ull/Kisa Fotball og det var derfor helt naturlig at åpen visningsdag ble arrangert på Jessheim stadion. Til dette arrangementet bisto Spire med presentasjonsmateriell og en rekke profilartikler.

Omtrent 20% av boligene som ble lagt ut ved salgsstart ble solgt allerede da, noe som lover bra i en uforutsigbar tid preget av stor usikkerhet i boligmarkedet.

Tjenestene vi har levert i prosjektet er:

  • Kommunikasjonsstrategi- og plattform
  • Prosjektnavn
  • Kommunikasjonskonsept
  • Logo og visuell identitet
  • Utvikling og produksjon av kampanje- og markedsmateriell i trykte og digitale kanaler
  • Digital synlighet og digital markedsføring i sosiale medier
  • Mediekjøp
  • Prosjektnettside med boligvelger
  • Prospekt
  • Salgsmateriell

Uttalelse fra kunden

«Det har vært en ryddig og inspirerende prosess å jobbe med Spire. Vi har følt oss ivaretatt og prioritert hele veien, og vært trygge på at de leverer varene. Vi gleder oss til videre samarbeid med Spire.»

  • Hedda Øversjøen, Salg- og markedsansvarlig Hellvik Hus region Øst

Relevante artikler

  • Strategi
  • Konsept
  • Design
  • Innhold

Spennende konsepter i boligbransjen

OBOS er en av Nordens største boligbyggere, og for to av deres boligprosjekter har vi laget kommunikasjonsplattform og uttak av konseptene.

Tilbake til toppen